دولت تلاشی برای واگذاری معدن انگوران نمی کند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دولت تلاشی برای واگذاری معدن انگوران نمی کند
نوشته شده در چهار شنبه 1 آذر 1391
بازدید : 148
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
علیمردانی:

دولت تلاشی برای واگذاری معدن انگوران نمی کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مصوبه سفر استانی هیات دولت مبنی بر واگذاری معدن انگوران به بخش خصوصی گفت: به رغم وجود این مصوبه، قول مساعد رئیس‌جمهور و آمادگی بخش خصوصی هنوز اقدامی در راستای واگذاری این معدن انجام نشده است.

محسن علیمردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: دلایل بسیاری برای واگذار نشدن معدن انگوران به بخش خصوصی می‌تواند وجود داشته باشد که شائبه سهیم شدن افراد خاصی در سود این معدن و بهره‌برداری از منابع آن به نفع عده‌ای خاص از جمله این دلایل است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید به شکل جدی‌تری پیگیری شود، تصریح کرد: واگذاری برخی از امور به مردم سود و منفعت بسیاری را متوجه کشور می کند و این موضوعی است که مسئولان نباید از آن غافل شوند.

وی با اشاره به پایین‌بودن میزان بهره وری در کشور افزود: در حال حاضر تولید در کشورمان در شرایط رکود قرار گرفته و اگر معادنی مانند انگوران به بخش خصوصی واگذار شود، ضمن کمک به رونق تولید در کشور موجب افزایش بهره‌وری نیز می‌شود.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر ضرورت برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری دولت به مردم، یادآور شد: این باور باید در میان مسئولان به وجود بیاید که اعتماد به بخش خصوصی و واگذاری معادنی همچون انگوران می‌تواند سرمنشا اتفاقات بسیار مثبتی برای کشور باشد.

علیمردانی با بیان اینکه خاک معدن انگوران به صورت سهمیه‌بندی شده میان کارخانه‌های سرب و روی استان زنجان تقسیم می‌شود، عنوان کرد: البته به دلیل کمبود مواد اولیه کارخانه‌های سرب و روی استان زنجان با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خام‌فروشی سنگ‌آهن استخراج شده از معدن انگوران گفت: برای جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌آهن این معدن از مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خواسته‌ایم که کارخانجات ذوب‌آهن در استان زنجان احداث شده و سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه انجام شود./





:: برچسب‌ها: دولت تلاشی برای واگذاری معدن انگوران نمی کند ,



مطالب مرتبط با این پست
.